SUMber KeJADIAn SPErma

Ahad, 20 Mei 2012

Si Bibir Merah

googlee


kenapa gua susah buat keputusan untuk memuaskan nafsu diri gua nie?
kenapa gua susah buat keputusan untuk memilih si dia atau si dia?
kenapa gua susah buat keputusan untuk berak di tandas cangkung atau tandas duduk?
kenapa gua susah buat keputusan untuk makan guna tangan kanan atau guna sudu dan garfu?
kenapa gua susah buat keputusan dengar lagu dan nyayi sendiri daripada gua buat album sendiri?

benda nie memang ada dalam diri gua sebagai manusia bernama asmara* nama tipu..

jadi gua berusaha untuk kaitkan masalah gua ni dengan apa yang berlaku masa gua nak beli air dekat stesen minyak yang bila dah jam 11.00 malam, dia kan kunci pintu dari luar. Macam gigi kita, bila bangun pagi, atau nak tido, mesti kita akan capai berus gigi dan gosok gigi. Sama seperti situasi stesen minyak ni, bila dah 11.00 malam, dia akan kunci kedai dari dalam dan hanya komunikasi macam pelawat dengan banduan di kaunter luar.

Jadi, gua yang kehausan dahagakan kasih dan belaian dari dua orang wanita serentak cuba berkomunikasi dengan abang dekat kaunter tu dari luar. dengan gua memegang watak sebagai pelawat, dan brader tu banduan dalam bilik kaca.

"bro, nak air "fanta" merah.
"haaa???fanta? ape tu.." ( gua harap dia tahu air kencing tu ape) = ="

dia cari cari dan cari, gua dah syak, dia memang tak tahu apa itu air fanta atau tiada air jenama fanta dalam peti ais saiz XXXLL . Jadi gua segera buat hipotesis, semakin lama brade tu cuba cari air fanta gua, semakin haus tekak gua, dan semakin gua rasa nak tumbuk orang.

Dengan nada manja, gua cakap, bro, amik jela air mirinda merah. Jarak aku dengan brader tu adalah dalam 15 meter. So, gua harap dia dengar. Tiba-tiba, dia bawak air F&N meraah, bro! gua nak mirinda merah, ini F&N merah. Lantas dia patah balik dan gua rasa dia nak baling je muka gua dengan botol F&N merah tu, tapi gua duduk luar. Gua terselamat.

Dia bawak mirinda merah, dah gua hulurkan note RM2.00 dan gua flying kiss brader tu dan gua belah.

Ok, dalam perjalanan, gua terfikir..
kenapa gua nie memilih?

1. Mula mula gua dahagakan Fanta MERAH
2. Gua tukar Mirinda MERAH.
3. Brader tu bawak F&N MERAH.

apa yang gua memilih sangat, amik jela F&N merah, MERAH jugak kan? warna merah jugak? rasa strawberi jugak? dalam botol jugak? air jugak bukan makanan ?

kenapa gua mesti nak yang Fanta MERAH jugak?
gua masih berfikir, dan gua akan post apa jawapan gua..

googleee


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails