SUMber KeJADIAn SPErma

Khamis, 17 Mei 2012

INDAHNYA Tg Malim walaupun tiada panggung wayang

kawan kawan gua dan ikan,
gua tengah amik gambar..so, takda dalam gambar..=)
pernah tak lu terfikir berada dalam cerita RAMBO 4? berada dalam situasi ALIEN vs PREDATOR? dalam suasana ANACONDA! PIRANHA?! A TEAM?! JURASIC PARK? UNDERWORLD?! dan ZOMBIE kg PISANG??? pernah tak?
gua rasa lu pernah cuma lu tak ada bgitau aku dan mungkin berpendapat cerita benda bohong dan merepek ini satu perkara yang sia sia dan kadang kadang buat orang rasa lu ni magnetik yang berada dalam suasana hipokrit.

tapi gua tetap tak kisah semua tu, gua memang betul betul berada dalam suasan macam tu woi!
semalam jam 8 masuk hutan yang gua tak tahu namanya, LUBUK KAWAH mungkin, 8 malam masuk dengan menjadi beban kepada rakan taulan, menumpang motor mereka untuk ke misi menembak ikan.

gila la! gua dahla trauma, sebab petang tu gua memandu motor dalam hutan tersebut, tiba tiba ..
ZzzzzZoooommm!vrroomm!! eeokkk!! nampak tak effek bunyi yang aku buat? memang tak seram, tapi itu la yang gua nak gambarkan tentang tiba tiba sekeluarga babi hutan lintas jalan depan gua da rakan! gila babi punya babi! mula-mula sekor besar coklat dan tak menawan melintas! gila terperanjat, lantas merembeskan segala hormon LDH, HL, hormon adrenaline, growth hormone, oxytocin, progestrone, insulin dan semua laa! gila nampak babi hutan kot.. jadi gua terus laju! bila gua laju je, tiba tiba, melintas lagi sekumpulan babi yang gua tahu ia adalah jenis babi hutan gred C, melintas belakang motor gua dan seterusnya terus melintas! bapak ahh! gua harap lepas ni, JKR kena buat traffiq light dalam hutan untuk babi hutan yang jenis melintas, berlari jenis tak tengok kiri kanan .. kalau ada lamborghini dekat depan pun dia sodok!

sikit lagi kot motor kena sondol! gilaa ah! gila ah babi! babi! haha

ok, lupakan pasal babi, dan terus kepada perjalanan misi menembak ikan gua.

gila la, turun bukit naik bukit, turun gunung, naik gunung, redah lautan, redah tasik, masuk lumpur, panjat ganang, berenang, rafting dan berkayak ada dalam 40 minit baru sampai kot! sampai je kami semua bebaskan diri dengan beberapa batang rokok seludup murah dan berpatutan, eh! bukan KAMI, mereka.. saya tak hisap punnnn! =) ngurat la saya,, sebab tak hisap rokok cepat..ahaha

siap set up semua senapang, tukar pakaian semua bawak semua segala bagai.. kami mulakan misi menembak ikan, gila power member member gua nie, gua bukan tak power, cuma gua memang tk pernah maen benda tembak2 ikan, kalau maen tembak tembak macam Counter Strike condition zero ke, Half life ke ape jadah game pernah la! yang gua tahu, bila sebut pasal ikan adalah memancing, menjala dan membela ikan.. tak pernah gua terfikir tentang tatabahasa MENEMBAK ikan..

gua mana boleh tahan kalau tengok je, gua bukan MAT SAJE, jadi gua gagahkan diri untuk mencuba, lu bayangkan la, dalam jam 10 maen selam2 dalam sungai yang 15km jauh dari awek, kawan kawan dan dekan Unversiti, yang ada hanyalah bunyi air menghempas batu, cengkerik berlaga sesama sendiri dan ungas bermain dengan kelawar..

berbekalkan sehelai lampu suloh, google dan ceracak ( kata org kelantan ) gua pun selam, selam dan selam..
yeah! memang hebat pengalaman berada dalam air waktu2 waktu orang berasmara dana macam nie..

ok! kawan kawan semua dan dapat 5 6 ekor sorang, gua masih mencari dan menyelam! akhirnya! gua nampak ikan main nyorok tepi batu.. gua dengan gelojoh tanpa baca doa makan, gua selam dan ZZZzzzzzuuuppp! bunyi ceracak gua lepaskan ke arah ikan!

arghhh! hampir!memang hampir! tak percaya tanya ikan tu...errmmm
tak kena..
ok bai...

terima kasih kawan kawan yang sudi bagi gua peluang! dan tumpangkan gua..=)
muah kiss kat dahi..=P




indahnye tg malim..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails