SUMber KeJADIAn SPErma

Isnin, 14 Februari 2011

!..14 dan 15..!


""1 malaysia, 1 ummaH!""
ok2!
lu mcm mane skrang? amacam dengan sambutan lu dengan awek/pakwe lu punya valentine?? dah ikut syarat-syarat valentine?? kalau tinggal satu step xsah vaLentine lu kan?
ada macam tahun lepas?ade kek?cokelat?bear?bunga ros? atau baru dan lebih kretif sambutan valentine lu sebab awek baru ?gua harap lu sambut valentine pakai songkok dan awek lu pakai tudung labuh atau telekong dan gunakan ayat-ayat cinta macam ini la kan ( KLIK haiwan INI )..

ok!
dengan jujur aku memang banyak gila eseimen mengalahkan cokelat-cokelat dan bunga ros yang lu dekat kekasih haty lu..

tapi gua nak menulis tentang MAULiDIRASUL..
yep!
blog gua bukan blog yang berislamiah dan gua pun bukan baik sangat...

tapi sebagai UMAT nabi MUHAMMAD...
gua rase gua kena banggakan kelahiran baginda..

sambutan MAULUd gua (ops!gua plak,kita nk tulis bnda baik ni )..Ok! tukar ganti nama arab ana...
sambutan MAULUD ana ni selalu ana sambut di kampung ana yang tercinta iaitu MUAR!
sambutan disana setiap tahun sangat meriah dan time ni la nak tengok ramai budak darah muda dan xketinggalan yang dah tua datang beramai-ramai ke masjid kat TG. EMAS muar..
tiap-tiap tahun akan ade makan nasi beriani dalam dulang secara rakus dan domestik..
ais krim yang ditaja dari pengeluar ais krim juga turut muncul memberi kan sedekah kepada semua yang hadir..
tidak ketinggalan air bandung soda..
ok! aku harap tahun nie lebih meriah dan disambut dengan hati yang ikhlas untuk menyambut kelahiran baginda ok? ana terpaksa menyambut di tanah kering dan tandus proton city!

aku percaya sambutan kali ini akan lebih meriah kerana??:

AWEK

1. ramai awek-awek dan mungkin mak awek atau tidak ketinggalan nenek awek datang sambut MAULUD dengan tudung fesyen semasa,gadis semasa.. ade pakai LILIT-LILIT mentibang laut sampai tercekik, lilit-lilit tudung dan kembang macam sesumpah, inner warna-warni dan bereben-reben serta rama-rama atau berlian kat inner.. begitu juga yang ade batu bata kat tudung..ahheee!

LELAKI

2. lelaki camne??ok aku percaya ramai berbaju melayu, bersongkok dan juga ade yang berkain pelikat, TETAPI? aku dapat rasakan ramai yang akan datang dengan memakai jersey MALAYSIA biru atau kuning, dan jersey LIVERPOOl bagi penyokong The Reds la.. sebab? MALAYSIA dah matang dan baju LiverpoOL dah xda sponsor CARSLBERG.. ok!pakai la baju jersey pasukan kebanggan lu,sebab ade banyak tanda salib, syaitan dan sebagainya..ok? rasenye lu sume tau kn tentang jersey ini,cuma pandangan masing-masing.. kubur lain-lain kan..ahha!



p/s: aku pun selalu kai jersey liverpOOL, tapi aku cerdik sikit walau banggang,aku buang salib kat lambang die dulu.. heeee!~

5 ulasan:

  1. aku rindu weh nak berarak bawak banner dekat sekolah time maulud nabi sambil round maktab. sob sob. kenangan kenangan

    BalasPadam
  2. oh. my maulud experience kt muo; diri dkt pntu msuk masjid tg mas, pgg tabung anak yatim dgn kakak.walaupn bkn pghuni rumah tsebut, ckgu kata kami muka kesian:D hehe.malu, tp mak kata pluang buat pahala jgn dlepaskan. hehe:)

    BalasPadam
  3. fara= eceh,ko bkn duk bilik tdo je ke??awawawa!

    ellas= la yeke? ahhee! btul2,buat pahala nk malu,tp dosa xmalu plak kn..bgus2!
    taun ni eskrem ape xtau

    BalasPadam
  4. ko wat pe dok kt proton city tuh???

    BalasPadam
  5. kolej kediaman kat cnie der..meh2 dtg,ade mkn2..ahha

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails