SUMber KeJADIAn SPErma

Selasa, 3 Januari 2012

kau suka tak, kalau aku sentuh bibir kau macam nie..=)


aku rasa sesal gila, bila kemungkinan filem SONGLAP yang aku tengok pada tahun 2011 bersama sama rakan rakan dan taulan di panggung wayang merupakan filem MELAYU terakhir aku tengok pada tahun 2011.

bukan niat aku tak nak sokong filem melayu, dah kalau cerita kau, jalan cerita kau, pakaian kau, skrip kau dan warna seluar kau macam tu, sape tak bengang! kan?kan.. Lu songlap duit kami untuk menonton wayang filem tersebut..! hak aku?aku bayar, so suka haty akula nak cakap ape pasal cerita tu!haha! ok baik tengok boboiboy! hmmm..

ku sangka kan seluar aku ok sampai tahun depan, rupanya koyak semasa main futsal petang tadi.. itulah pepatah yang sesuai bagi aku untuk ape aku nak cerita ni..

aku ingatkan cerita SONGLAP filem melayu terakhir aku untuk 2011, rupanya kau hadir tanpa ku pinta ..
"OMBAK RINDU "
cerita ni di adaptasi dari novel kan?
kalau suruh aku baca novel, memang tak kan la, masa sekolah pun baca tema, watak perwatakan dan nilai murni je , tak da masa aku nak baca novel ANAK DIN BIOLA, TRAGEDI 4 DISEMBER dan semua la tu!

so, satu pendekatan yang bagus bila buat filem.

selepas aku menghayati, menilai, menguji dan menganalis cerita ini, macam biasa ini aku dapat :

1. sila simpan tiket wayang bila gua tengok wayang dengan si dia, baby, mama, papa, baby, bie, or wahtever kau pangil bintang kau.
2. orang kaya pun tak pakai stokin ( inikan aku )
3. kau kapel ,4ever, sayang ketat ketat, rindu sendat sendat, never replace la, sehidup semati la dari sekolah sampai besar, tak tentu di jodoh kau. Jodoh di tangan tuhan.
4. orang yang jahat, jodoh kau tak semestinya jahat.. mugkin si dia akan datang dari golongan orang baik dan dapat mengubah kau untuk jadi baik, so, orang baik dan orang baik.
5. asal nak muntah, mual, mesti suspek mengandung, takda cara lain ke eh?hihi
6. dengar kata filem ni banyak potong babak babak dalam novel sebenar, banyak jalan cerita tak diceritakan, kenapa??dah tau adaptasi dari novel, buatla Ombak Rindu 2 ( kehidupan anak baru ), Ombak Rindu 3 ( misteri Mila ) Ombak Rindu 4 ( mati di cameroon highlands ), kan boleh?hehe
macam Harry Potter! kan melambak siri dia!ok

" izzah,
ye en haris..
kau dah pekak ke ape, berapa kali aku nak pangil
maaf cik haris , saya tak perasan,
urut kaki aku jap..
atas sikit....dekat sikit....kau suka x? bila aku sentuh bibir kau macam nie?huh?suke ke tidak?
mulai harini, kau milik aku, sepenuhnya..

izah, izzah tunguu
izzah, izzah...!
maafkan saya cik, saya saya tak menggandung.
izzah nak pegi mana nie?
tolongla bagi saya pergi, saya hanya menyusahkan en haris je
izzah izzah, saya mintak maaf, saya betul2 mintak maaf..
tolongla jangan lari, tolong jangan pergi dari saya..
saya bukan nak lari, saya takut..
tak perlu takot lagi izzah, jangan pangil saya en haris lagi boleh tak?
pangil je abang..


1 ulasan:

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails