SUMber KeJADIAn SPErma

Isnin, 30 Julai 2012

pakcik LEJEN wujud bila bulan ramadhan

lejen press bukanlah benda yang gua nak sembangkan dalam artikel tanpa ilmu di blog gua nie, tapi gua nak cerita tentang PAKCIK LEGEND!

lu tau tak apa itu pakcik legend? mohon jangan tanya cikgu BI, cikgu MATH atau cikgu cemerlang GC.

sepanjang bulan ramadhan kalau lu tau apa itu solat teraweh, mesti lu tau apa itu pakcik legend! tapi kalau sepanjang bulan ramadhan lu hanya berpuasa tapi solat fardhu ntah ke mana, tengok benda bukan bukan, korek hidung dan tengok peha awek dekat bazar ramadhan, sila kawal! ok..krek

PAKCIK LEGEND ni wujud sejak zaman neolitik lg, zaman neolitik ni pada aku ialah masa aku sekolah rendah lagi, aku ni bukanlah seorang budak surau, tapi kalau ke surau untuk jumpa member, makan free, maen lumba lari, beli ais krim 20sen tu, selalu la gua ke surau ( itu zaman dulu ) sekarang alhamdulilah la, walaupun jahat, tapi masih tau apa itu surau..=)

So, setiap surau yang gua pergi, surau yang ada makan makan lepas teraweh ( MOREH ) akan wujud satu pakcik berbaju putih pagoda dan kopiah putih, gua syak ni uniform rasmi pakcik ni. Diorang akan menyediakan makanan, minuman untuk semua jemaah lepas teraweh, dia akan susun pinggang, kuih dan segala semasa jemaah sedang teraweh.

pakcik ni memang LEGEND, gua ingat nama pakcik dekat surau gua namanya CIK MAIL, dia memang legend, time berbuka, dia ada sediakan makanan, time sahur dan time moreh.

so?sila kenal pasti pakcik legend lu..
sekian..

selamat berteraweh! =)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails