SUMber KeJADIAn SPErma

Jumaat, 9 Disember 2011

kisah cikgu sukan dan ustazah





jam menunjukkan pukul 8.00 malam, tetapi aku masih dirumah banglo 3 tingkat ini. "aku sepatutnya sudah ke kampus untuk ujian TAJWID ..." aku bermonolog. Di tangan aku terdampar sebuah buku nota untuk persediaan menghadapai saat-saat genting ini.

jam menunjukkan pukul 8.15 aku baru sampai dengan sebatang pen biru dan sehelai baju serta seluar. Tiba -tiba aku lihat semua dah mula menjawab, aku yang tanpa persediaaan zahir dan batin untuk menjawab soalan ini, menggagahkan diri bagi mendapatkan sekelumit markah.

mata aku memerahati melihat keadaan sekeliling, yang aku harapkan hanyalah duduk sebelah ustaz atau ustazah. Lantas tiba tiba aku ternampak sebuah ustazah berbaju pink auuuuuwww! hihi
dengan nada melankolik, aku mendekatinya dan duduk sebelah die. eh eh?aku tak nak meniru, aku bukan tak tahu sangat, tahu la, cuma bila aku tatap satu persatu soalan, aku mula rasa gelisah, dan membayangkan muka Dr. yang mungkin aku akan jumpa untuk semester hadapan.
Mad Lazim Khalimi Muthaqqal, Raum, Isymam, istiadzah..! ye! aku belajar, tapi kelas pun jarang pergi, apebenda la kan nak tau! kah kah kah!

aku memerhati ustazah sebelah dengan tidak sengaja.. " ..amboi, penuh jawapan dia, macam karangan surat rasmi..." hatiku berbisik. Aku cuba, tanpa putus asa, aku cuba aku cuba.. nampak la jugak, tapi aku ego, aku gagahkan diri untuk jawab sendiri.( =_=")

30 minit berlalu, masih ada soalan yang aku belum puaskan nafsunya, aku terus terus terus gagal mencuba..! lantas dengan sengaja, aku cocok pen kat tangan dia :

" awak, awak.. soalan ni apa jawapannyaa.." nada berbisik
niat hanya nak tanya satu je..
bila dia layan aku, dia tunjuk, aha!
aku mula tanya soalan soalan lain!


awk!terima kasih..=_=

p/s: kelab tajwid, aku amik untuk lengkapkan krdit kelab koko, aku pilih kelab tajwid sebab nak belajar, aku dah lupa hukum hukum masa sekolah sebab tak praktiskan masa baca alquran kan..hihi
insyaALLAH..

2 ulasan:

  1. ok r 2 br0 still ad keinginan utk blaja ilmu akhirat~~ ^_^

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails