SUMber KeJADIAn SPErma

Isnin, 18 Jun 2012

Skandal Seks Belanda dalam EURO2012

WELCOME HOME =')


berakhirnya 94 minit perlawanan bola sepak antara kelab kegemaran ramai eh bukan kelab kegemaran gua "Belanda" atau "Holland" menentang kelab kegemaran ramai wanita iaitu Cristiano Ronaldo FC, maka berakhirlah kempem EURO 12, untuk gua. 

ye, gua bukan sokong sebab baju dia lawa atau gua suka makan oren or ape ape lawak KLISE nak disamakan dengan nama belanda atau oranje ni. Gua memang fanatik belanda sejak dari bangku sekolah lagi. Gua minat sejak zaman abg stylo Edgar Davids, Van Der Vart, Dennis Bergkamp dan Rafael Nadal. Dan apa yang gua tahu untuk belanda sekarang adalah kalah, tamat dah kempem EURO Mark van Marwijk. 3 game berturut turut kalah, kalah kalau dengan german boleh terima lagi, tapi perlawanan pembukaan je dah buat gua rasa belanda ni bergurau, dengan DENMARK pun berjaya tumpas. errmm. Gua tgk perlawanan pembukaan semua pemain belanda ni macam nak tunjuk hebat masing masing, jenis tak buat gol sorang, gentel gentel dari bawah ( bukan gentel benda bawah ) ke atas, lepas tu, jenis nak skor sendiri. Peranan van Persie memang tak nampak, sedangkan die tak dikawal. Perlawanan kedua, lebih kepada attacking kiri kanan, depan belakang, kurang dah ego pemain semua, tapi jenis barisan pertahanan yang menghampakan. macam abg HasbullahAwang tweet "pasukan belanda macam pamela anderson, padu di atas, tapi longgar di bawah" tipu kalau lu tak kenal sape pamela anderson, gua malas nak melucah, lu google ok. Perlawanan ketiga, peranan penyerang macam takda, bukan tak dapat bola, dapat pun tak berpeluang hold bola. Gua tak tau statistik van persie dengan hunterlar pegang bola berapa kali je, kena mark gila gila. Bila dah bolos, jenis nak menyerang, masukan pulak affelay, keluarkan defend muda william, motif gua tak tahu. dah main 3 defend kena layan kelajuan nani dengan ronaldo, memang taklaa..

Apa yang gua tahu bila menyokong Netherland untuk kempem EURO 2012 ini ialah sama macam :

1. Bila belanda lu kalah dengan DENMARK, gua rasa macam gua telah gagal mengurat Jiran sebelah gua. yela, Denmark, bukanlah nama besar dalam bola sepak ni, main badminton powerla kan. Jadi sama macam awek jiran sebelah umah lu, lu hari hari nampak, memang lu kenal, kalau ngurat kompem dapatla awek jiran sebelah rumah ni, memang sure dapat! biarlah lu muka takda shape pun, tapi tiba tiba lu ngurat tak dapat. errr

2. Bila Belanda lawan GERMAN. situasi ni sama macam lu mengharapkan Ex pakwe makwe lu sms lu "selamat pagi awak, mulakan hari dengan senyuman" . Nampak tak? benda yang bukanlah mustahil nak berlaku, tak mustahil bekas awek pakwe lu sms lu untuk bertanya khabar. Sama macam, bukan susah sangat nak menang lawan german, tapi defensive kena kuatla. Gua harap seri pun cukuplah dengan german, tapi saje buat bergurau lagi, kalah pulak dengan german.

3. Bila Belanda lawan PORTUGAL. perasaan masa tengok perlawanan ni sama macam lu dah dapat no awek lu nak ngurat, tapi lu tak pernah sms dan call, lu cuak, lu takda telo. Bila van der Vart buat jaringan pembukaan, gua dapat rasakan belanda memang akan menang , vander vart buat gol sama macam dapat no awek. tapi bila bolos dan bolos dan tak boleh serang, perasaan sama macam lu takot nak sms atau call awek yang baru lu dapat no tadi.







sekian.. memang perasaan kecewa masih terngiang-ngiang ni kat telinga, kena boo, kena kutuk, tapi gua steady, gua gagah..kahkahkah pilihlah gua jadi pacarmu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails