SUMber KeJADIAn SPErma

Ahad, 27 Mac 2011

6 sebab KENAPA anda DIBULI?


alhamdulilah! tamat sudah pengembaraan aku dalam gelombang unit keselamatan untuk hari sukan antara kolej-kolej saya! ye la,kolej saya,xkan kolej awk..err.. same ke kolej kite?? wtF!ahah merepek ini!

ahha!
pepatah mengatakan~
jangan merendah-rendahkan diri mereka yang dah rendah..
sekecil-kecil anak gajah, dah besar die akan jumpa gajah betina juga..
jurnal juga ade menyebut tentang, kanak-kanak berbadan besar lebih kerap dibuli berbanding yang berbadan kecil?!

kenapa mereka dibuli??! dicerca??!dimaki??!

7 sebab kenapa mangsa buli selalunya berbadan besar??!

1. leher terbenam

- leher merupakan anggota sensitif untuk menaikkan rangsangan semasa melakukan hubungan ( ok,fakta) leher yang terbenam macam mana nak merangsang?kalau dah xda leher?! selalunya, orang berbadan besar leher mereka dilitupi awan nano,eerr( lipatan lemak berkepul-kepul dari dagu dan melindung peredaran udara leher).. kadang-kadang mereka nampak kiut sangat, kadang-kadang rasa nak gigit je lemak die..! jadi, kebarangkalian leher tidak nampak,maka kurang rangsangan untuk melawan apabila dibuli!

2. keseorangan

- mereka yang berbadan besar yang menjadi mangsa buli selalalunya berkeseorangan, kita boleh lihat semasa menaiki bas atau motor dan juga KTm! kenapa? seat didalam bas atau KTm selalunya untuk dua orang satu baris, tapi bila si besar duduk, die memakan ruang tempat duduk itu dari dua orang menjadi seorang! so,mereka sentiasa nampak keseorangan!

3. tiada teman wanita

- statistik yang kurus, gagah dan cermat pun kurang ada teman wanita, inikan mereka yang berbadan comel! tetapi auta ini ditangkas habis dengan satu entri di blog mana aku dah lupa, tentang gambar ini~


4. kuat makan

-bagi aku, orang kurus dan berbadan kecil pun kuat makan, so, aku xnak terima benda ini menjadi punca mereka dibuli..! aku suka kawan aku yang kuat makan!
5. penuh rahsia

-rahsia ku bukan milikmu, mereka yang berbadan besar ini penuh rahsia, seperti berat badan, nama timangan, makanan kegemaran dan juga saiz baju.. tapi kajian lapangan kawan saya mengatakan mereka ini lebih kerap berahsia apabila bercerita tentang cinta.. so! bila banyak rahsia, orang sekeliling rasa ragu-ragu lantas membuli mereka dengan tujuan mengetahui rahsia mereka..


6. terlebih motivasi

-kurang motivasi salah, terlebih pun salah.. cikgu kat dalam kelas cakap " kita walaupun kecil dan kurang pandai, jangan tunjuk kita lemah! lawan dan pastikan kita menang walupun kita kecil" mcm bongok dan sengal je sebab nie, korang paham kew?apa yang aku nak sampaikan??haha! dush sepak rambut aku!! ahha! cikgu beri kata-kata semangat untuk lawan dalam EXAM bukan pergaduhan..! err..harap awk sume paham..malunye kiteeee~

tapi, bagi aku, individu yang besar ini comel dan aku suka berkawan dengan mereka-mereka..
mereka lebih mesra dan rendah diri..ahha!
adik aku pun besar weh..!
3 kali ganda aku..!
so,aku sayang adik-adik aku...

tengok video ini! tentang mamat nama CASEY kalau tak silap lah! video ini menjadi howt dan panas dan di edit menjadi video game macam game street fighter, K.O KING.. gadoh,fight!
ada nyawa kat atas tu..alaa! ahha!




2 ulasan:

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails