SUMber KeJADIAn SPErma

Isnin, 1 November 2010

TipS SekALI bace Kompem MAsuk!




ahha! salam! saya bUkan pakAr mOtivasI! saYA cuMe kawan Karib Dr. rozmey dan Dato. Fadzillah Kamsah! ramAi katA saya SekaLi pandaNg macaM TaufIq hIdayAt! ade juGA yanG kaiTkan sayA dengaN Corbien Blue! ( ala pelaKon High SchOOl musicAL ) xketinGGalaN yang kata saYA iras Rita RudaIni ( what The??!!)

yep! kaLAu koranG percaYa.. memang anda kena TipU, suMe 2 tiPu.. yanG sebenArnya saya Nie ade iras-iras Dirk KuYt! haa! kena tiPu lagi! deemMM!haha ok! stOp!
foKus Pada TajUk EnTry akU ini!

TIps SekaLi bace KompeM maSuk! pe yang bace?pe yaNg masuk? ini semUA sebAb MIngGu exam la kan sekarang nIe! khas Utk Mmber Aku "zul" yaNg sanGap Tips daRi aku!haha
"TIPS SEKALI BACE KOMPEM MASUK"

1. BAce sambIl makAn Donut
semasa bace,kunyah doNut..tepUng donUt dikatakan terbaik untuk dikunyah, mulut-muLut menggUnyah melancarkan pergerakan darah ke otak..

2. SamPul Buku anda Dengan Muka anda
macaM kaLAu ko/awk/anda/ anta ade aweK/pakwe? letaK pic awek/pakwE saiz PaspOrt koNon cOmeL dalam doMpet,ari2 tenGok.. try sampUl bUku denGAn muka org anda sayaNg,ari2 tgk..Kompem,hary-hary nak bace..

3. PArt time kedaI buKu
seLAin Dapat gaji dan konon-kOnoN pengALAman,Korunk BoLeh La bace2 saMbiL KerJa..

4. kaPel denGAn anaK tokey Kedai Buku
ANak toKey BukU pun kadaNg-kAdaNg xpAndaI gaK..ahhha so,abAikaN tipS ni!

5. BELi Buku matematik denGAn duit syILing
KemAhiraN PSIkomotor dak kOgnItif KorUnk Di IktIraf semas kira Duit SyiLing terseBut..
secara xLAngsuNg,Otak diLAtih!

6. ngurat Pak gard LibRary
.................
hahaha

7. jadI sukareLwan Pesta Buku
SamBiL MenyeLam MinUm La air.. sO? Kompem2 YAng dataNg pesTa bUKu OraNg Yang suKe meMbace,Ngurat-Ngurat! dan KapeL denGan nya, ade LInk Utk PandAi nAnty!

8. BAce Buku dan layaRi FAce buku..
readBOOk dan faceBOOK..

9. maen facebUku denGan notebuKu..
faceBOOK dan noteBOOK..

10. bace Buku silibus budak tadika
haa!nie memaNg ak JAmiN mAsuk! kompEm-KomPem SILIbus TadiKa: 1. 1+1=2 2. warnA PokOk ape?PokOk warna Hijau.. 2. mari Mengeja BOLA.. = B.O.L.A tiPu KAlaU ko xINgat seKALi bace!

sori la kepada Pembaca entry iNi yang sangaT teruja nak tau Tips Bace seKAli kompem MAsuk, sebenarnya ak pUn xtau la..haha tapi dari pemerhatian akU seBAgai Insan yang sangAt kuranG tinggi ini...

1. mamat yang fokus masa belajar..
2. Otak memanG geniUs..

3. sOlat dan IngaT ALLAh
4. ikHLAs..
5. bersUngguh-sunGGuh..


semUA ini aku juga kOnklUSi kan..
"KEBERKATAN"

apa SahaJa yang kita LAkukan,kaLAu dapAt keberkAtan DarInya, masa Sedang jawAb exam ,semUA akan KeLuar dan terlIntas,even baru Bace seKAli...

usaha+ doa+ tawakal+berkat ibu bapa= berjaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails