SUMber KeJADIAn SPErma

Ahad, 19 Disember 2010

DARA bukan NAma saya..!!

kedaraaan maHkota waniTA..
kenderaan
meYusUri jalan..

ketenteraan meLindungi negara..
penDeraaN menghantui kanak-kanak.. bendera kain yang BerKibar..

AKU MASIH DARA
mengHAntUi pemiKiran Aku..

TAJuk MemanG stYle.. kaLAu Aku ditawaRkAn berLAkun ceriTA nie..
akU xkaN menOLAk..
taPi..
ashraf MUSLim di beri KeutaMaaN meneRajuI FiLem ini..
its Okay!

aku xteNgok laGi cerita Nie..
tapI denGar tenTang kehanGAntan dan KElacURan ceriTa ini..
macam best kan!

diaLog yaNg BOleh dijAdikAn bahAn kepadA rakan TAuLAn..

1. "semua perempuan pakai tudung sebab nak cover lovebite"

2. "aku sangap lubang"


3. "ala,ko hilang dara je pun, bukan hilang nyawa la beb!"

. .."dia Hensem, ada KetiNggian..." ...."beb?buat ape nak yang tinggi-tiggi?susah nak kiss.."

yeapa!

dialOg lebih kurang,xpasty ejaan dan pronounsation,sebab XtenGok LAgi kedaRaan Muvie ini..

tatabAhasa BAru bOleh Belajar..
lovebite ape?
lubang ape?
dara ape?
tinggi?kiss?? ape??
emm..ntahla,xtahu nak cakap ape..
saya pun Budak jahAt,BuKan nye baek..
hanYa memberiTAhu..
memaNg niaT AHMAD IDHAM untuk memberi Pengajran tenTang MasaLAh keruNtuhan AkhLAk remaJA sekaraNg...

tapi?

pemIkiran Warga MALAYSIA? PEnduduK MAlaysia? KApeL malaysia? pak gard maLAysia? paREnts MAlaysia?

berbeza..

cara PEneriMAan orang berbeza-beza walaUpun warna spender samA..
jadi?thiNk poSitive,sedar..untuK menyedarkan...


cuba teka sape datanG??..

ALAMAK! Aku LamBAt pergI kerja..

undilah kamI..

ok! dong ding donggg... Ikuti siNopsis panjang, tema, watak dan perwatakan, pengajaran, kata-kata hikmat FILEM ini disini..

bahan taMBahaN:

merbahAya.. Ape benda BAwah Nie?? darah2?? siLa TEkan UntuK JumPA dia...

DARA
bukan
ZARA

4 ulasan:

  1. aku da tgok smalam. muvie cm kna tazkirah, siyesly! HAHA! cam mengong! filem rngan tp padat! yg paling ta bleyh blah kapel2 skaliian yg tatap filem tuh menjaga adab sopan santun! pergh! terbaek! hihihi! ayat tuh mng btol. mangkukS gilaa! hahaha~

    BalasPadam
  2. ahhaa!ko tgk dah?bguslah..
    aku tau cte nie ad msg die..cuba masing-masing lain cara terima..ahhaaa
    ok2!
    tanx!

    BalasPadam
  3. haha! aku sarankan gk pda umum bwk kapel kowg g tgok cte neyy . 8) LOL

    BalasPadam

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails