SUMber KeJADIAn SPErma

Ahad, 12 Disember 2010

kisaH engKAu daN stoKin sepUpu engkAu..



ini entry panjang...
sila gunakan teknik monolog..
imbas kembali...

bAlik kampong..

oOOo..baLik kampong..

jam MenunjukAn pukUl 12.30 tgh hary..

janJi aku untuk BALik dengan 2 mmber aku tergendala..

ye tergendala..!

aDoyai,macam karaNgan SPm plak..ok2!

aku yang sepaTutnya dibeLAnja KfC oLeh merekA..

tapi?terpaksa memBelanJAkan diri sendiri…

berbekalkan 2 batang beg besar aku, dan satu sling beg,aku PErgi kE BustaNd dengaN bantuaN dua budAk baik iaitu AKON dan BRAD PIT ( bukAn Nama sebeNAr )..

Yep! SampAi-sampAi je KUALA lumpur, GILA hUjan, GilA lebAt, GiLA-giLA pengantIn remAJa..

Ok ,aku mALas nak buat ayaT panjanG nie perjaLAnan maJLIs akU di KL…

PUDU-MYDIN-PETAling STReeT-MydIn- -BKT JALiL

pUDU= bas Berhenti disiNi..

mYDin=Aku simPAn 2 haiwaN besar aKu daLAm pety BEsi Mydin

PetaLink street= Misi MembeLi jersey MALAYSIA baru (xda lagi)

rapid KL= tenggILIng yang anGkut aku Pergi Ke Bukit JALiL..

Bukit JALIL= ramBut akU daH basaH giLA ( bila rambut dah BAsah, semuA basah.. MEmang HAnyut )

BadaN seLuar semUA dah bAsah..

termEnung-menUng samBIL tunggU keriNg, terinGAt plaK perbualan aku denGAn seorang UNCLE Chinese masa DALAm tengGILIng KL untuk Kr Bukit JALiL :

uncle = die start duLu, adik nak pergi MaNA?

( adIk?nmpak x yang aku cOMEL? Die panggiL adik )..

aKu= sayA nk BALik jOhor,uncle nie dari mana NAk kemana?

uncle= sayA pergi Check dekat hosP itu ape nama, university haAhh, scan satu badAn..makLum la, dah xbergetah.. adiK dari mana?

Aku= saya? Dari U,itu Sultan idrIs,mahu pULAng rumah..blaJA sane..

uncle= waaaa? sultan idriS ah,tau2,lu amik ape?

Aku= emmM,nk ckp amiK TESL macam tipu, saya? Ckgu suKAn..ahhaa

uncle=waaa?manyak bagus la adik, nie,tanGAn uncle sakit,duLu uncle kerja buAt ruMAh, biLA dah tua, sudah kurangla, uncle ade angkat PAsu bunga itu hary, tiba-tiba,tgn uncle sakit wooooO..knp ye adik? Adik, bljar sukan kn?mcm mne yep?

Aku= waaah?aje maMpos aku,die BOLeh Tanya puLAk,so.. OOoo,itu ea?....

…….aku bagitau la,yang itu bukan tulang,itu Otot,mgkin ade luKA daLAman, ataupun uncle dulu dah lama xbuat kerja berat,tiba-tiba buat berat-berat,uncle keNa warmin Up duLu,jog ke.. aku tambah lagi, uncle dah tua,so, mgkiN cartilage disc uncle dah nipis dan cecair di situ dah kurang,sebab uncle xkuat lagi.. ahha..

Uncle=oOO..yeke adik?btul2…

…..die pun terus cerita pasAL SuKAn golf, bOLA sepaK, bAdminton.. dan sarankAn aku ajar Golf,bOLEh kaya.. die Cerita lagi PAsaL anak-anaK die ( aku yang Mengade Tanya ), sampai ke pereka fesyEn ZANtOi,ntah sape,die cerita..aku melayAnkan..

Tbe2,dah sampai Bukit JALIL…

Sekian..aku dah basah..

Dan dah kering..waaa


dialOg dalam bas juga boleh didapati di bLog ini : mata jahiriah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts with Thumbnails

pAsuNk TELingA!

Related Posts with Thumbnails